Reconocimiento-NoComercial(by-nc)

http://es.creativecommons.org/blog/wp-content/uploads/2013/04/by-nc.eu_petit.png

dimecres, 22 d’octubre del 2014

El rol del professorat



Les noves tecnologies han passat a formar part de les nostres vides i, de la mateixa manera han entrat a les aules. El professor no pot viure aliè al que passa al seu voltant, això fa que contínuament es trobi davant nous reptes a desafiar. L'entrada de les TIC a l'educació ha comportat canvis importants dins del món docent, i això ha fet que el rol del professor s' hagi vist modificat. Que hagi tingut que actuar a gran velocitat, per  adaptar-se als nous discursos i estratègies que han implicat les noves tecnologies. El professor ha hagut de reciclar-se per  poder actuar com orientador i facilitar a l'alumne l'ús d'aquests recursos i eines informàtiques, i així guiar-lo dins aquesta nova manera de concebre l'aprenentatge.

 I dic nova manera de concebre l'aprenentatge, perquè l'era digital o Societat del Coneixement, ha set un element fonamental pel pas de l'escola tradicional a la escola constructiva. EL sistema d'aprenentatge carregat de continguts fets i principis tancats, on el professor era l'element actiu,  que a través de la retòrica transmetia el coneixement, ha esdevingut a un sistema educatiu constructiu, ple de procediments, actituds i recursos diversificats. El llibre de text ha deixat de ser significatiu davant l'ampli ventall de possibilitats que han aparegut per  ampliar el coneixement, com ara: videos, articles on line, simulacions, construccions de Second Life, Museus virtuals etc. 

 L'aparició de les TIC han aportat una nova visió de la realitat, l'estudiant interactua amb diversos investigadors i el professor acaba convertint-se en un arbitre a l'hora de gestionar el coneixement. Tal com apunta Holderein «els professors es limiten a compartir el coneixement que passa ». Santos Guerra en el seu blog « Ser docente", opina que el millor professional és el que millor manipula els materials amb els quals treballa, però en la docència és el que millor els llibera. (.http://blogs.opinionmalaga.com/eladarve/2012/10/20/ser-docente-i/)

Imatge: Karmapeiro.Wordpress.com
Si observem el model TPACK  ens adonem que l'educació ha de participar d'uns continguts pedagògics tecnològics per a poder transmetre el coneixement amb una major eficiència i fer front al poder que exerceixen els mitjans de comunicació, Internet, discoteques, drogues, alcohol entre els adolescents. El docent es troba davant el repte d'haver de seduir als alumnes amb diferents metrologies i recursos. És el final del professor que treballa dins una comunitat tancada amb uns recursos limitats. Ara el docent es troba davant una multiplicitat de recursos que moltes vegades es fan difícils                                                                               de gestionar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada