Les noves tecnologies han passat a formar part de les nostres vides i, de la mateixa manera han entrat a les aules. El professor no pot
viure aliè al que passa al seu voltant, això fa que contínuament es
trobi davant nous reptes a desafiar. L'entrada de les TIC a
l'educació ha comportat canvis importants dins del món docent, i
això ha fet que el rol del professor s' hagi vist modificat. Que
hagi tingut que actuar a gran velocitat, per adaptar-se
als nous discursos i estratègies que han implicat les noves
tecnologies. El professor ha hagut de reciclar-se per poder
actuar com orientador i facilitar a l'alumne l'ús d'aquests
recursos i eines informàtiques, i així guiar-lo dins aquesta nova manera
de concebre l'aprenentatge.
I dic nova manera de concebre l'aprenentatge, perquè l'era digital o
Societat del Coneixement, ha set un element fonamental pel pas de l'escola tradicional a la escola constructiva. EL sistema d'aprenentatge carregat de continguts fets i principis
tancats, on el professor era l'element actiu, que a través de la
retòrica transmetia el coneixement, ha esdevingut a un sistema educatiu
constructiu, ple de procediments, actituds i recursos diversificats.
El llibre de text ha deixat de ser significatiu davant l'ampli
ventall de possibilitats que han aparegut per ampliar el coneixement, com
ara: videos, articles on line, simulacions, construccions de Second
Life, Museus virtuals etc.
L'aparició de les TIC han aportat una nova visió de la realitat, l'estudiant interactua amb diversos investigadors i el professor acaba convertint-se en un arbitre a l'hora de gestionar el coneixement. Tal com apunta Holderein «els professors es limiten a compartir el coneixement que passa ». Santos Guerra en el seu blog « Ser docente", opina que el millor professional és el que millor manipula els materials amb els quals treballa, però en la docència és el que millor els llibera. (.http://blogs.opinionmalaga.com/eladarve/2012/10/20/ser-docente-i/)
L'aparició de les TIC han aportat una nova visió de la realitat, l'estudiant interactua amb diversos investigadors i el professor acaba convertint-se en un arbitre a l'hora de gestionar el coneixement. Tal com apunta Holderein «els professors es limiten a compartir el coneixement que passa ». Santos Guerra en el seu blog « Ser docente", opina que el millor professional és el que millor manipula els materials amb els quals treballa, però en la docència és el que millor els llibera. (.http://blogs.opinionmalaga.com/eladarve/2012/10/20/ser-docente-i/)
Imatge: Karmapeiro.Wordpress.com |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada