Reconocimiento-NoComercial(by-nc)

http://es.creativecommons.org/blog/wp-content/uploads/2013/04/by-nc.eu_petit.png

dimarts, 2 de desembre del 2014

Una darrera mirada


Flickr:Nathan Gibbs
Des que vàrem iniciar el MFP en el mes de setembre, cada dia que ha passat m'he sentit més atreta cap al món de la docència i en ganes d'aportar un granet d'arena amb el que hem après.  Finalitzo l'assignatura  en la idea reforçada que l'escola ha de ser  integradora, que ha d'atendre a la diversitat i la multiculturalitat a la qual s'enfronta. Que ha de fomentar l'intercanvi   de visions a través de la comunicació, l'entesa i la convivència, i així viure millor en una societat intercultural. Que ha d'establir estratègies que s'ajustin a les necessitats dels alumnes i no només pels que presentin problemes, limitacions personals o socials. És a  dir, que ha de saber reconèixer i valorar les capacitats especifiques de cada alumne.                               
Tal com comenta Elsa Punset tots tenim capacitats creatives, simplement s'han de trobar i una vegade que es troben són el motor de les nostres vides.







jugando con los cubitos de hielo y una que se ríe
Flickr:M a n u e l
 Ha canviat la idea que tenia de l'educació, ara considero que s'ha de passar del sistema educatiu propedèutic al constructivista. Tal com comentava en les noves competències, no podem seguir ancorats al sistema tradicional, s'han d'establir noves estratègies i metodologies que fomentin el coneixement i la creativitat de cada individu. L'alumne ha de passar a tenir un paper actiu en el procés educatiu, mentre que el rol del professor ha de ser el de guia. La millor manera d'aprendre és fent. Soc de la idea de  Francesco Tonucci, les aules haurien de convertir-se en laboratoris i tallers perquè els alumnes aprenguin experimentant. El llibre de text hauria de passar a ser una eina entre d'altres, de la mateixa manera que hauria de canviar el model d'avaluació.

L'avaluació no pot continuar sent una qualificació numèrica que s'atengui al contingut d'un llibre o el que ha dit el professor. S'hauria de dur a terme durant tot el procés educatiu, i haurià de ser continua, sumativa i formativa, a més s'hauria d'afavorir la coavaluació i l'autoavaluació. L'alumne ha de ser conscient de les seves necessitats i avanços. De fet, l'avaluació ha de servir per recollir informació sobre com l'alumne va aprenent, com s'enfronta a les activitats i de quina manera s'aconsegueixen els objectius proposats pel dòcent.  Tal com apuntava en el meu blog sobre avaluació, aquesta ha de servir per a detectar els errors i conèixer quines han estat les dificultats durant el procés d'aprenentatge.



Des del meu punt de vista els futurs docents hem de ser capaces d'aportar estratègies i didàctiques d'aprenentatge, per a què l'escola sigui motivadora, que els alumnes s'involucrin i gaudeixin aprenent. Que es desenvolupin dins un entorn agradable, que creí ciutadans autònoms, lliures i participatius. En definitiva, entre tots hem d'aconseguir crear una escola: acollidora, integradora, respectuosa, creativa, motivadora,  heterogènia...


Me'n vaig en la frase de Francesco Tonucci: «l'escola ha de ser un lloc per gaudir, un espai on els alumnes siguin feliços», i amb aquest vídeo que hem creat les meves companyes Mar Pérez, Carme Ramis i jo, en poques paraules i unes quantes imatges definim  la nostra visió de d'educació.




La Senda cap a l'Aprenentatge on PhotoPeach
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada