Reconocimiento-NoComercial(by-nc)

http://es.creativecommons.org/blog/wp-content/uploads/2013/04/by-nc.eu_petit.png

dilluns, 26 de gener del 2015

Quin és el meu PLE?

L'ús de les tecnologies han facilitat i diversificat el nostre entorn d'aprenentatge i m'atreviria a dir que l'han democratitzat. I dic democratitzat perquè les vies de coneixement s'han expandit de la biblioteca, no sempre a l'abast de tots, a una àmplia xarxa de disciplines o coneixements aconseguits amb rapidesa a partir d'una multiplicitat de circuits, els quals ens faciliten la informació i l'aprenentatge d'una manera ràpida. 

Després de fer una reflexió i crear el meu Entorn Personal d'Aprenentatge, he pres consciencia que fins a l'inici del màster he set una visitant a la xarxa. El meu procés d'aprenentatge s'havia basat en la recerca d'informació a partir de diferents fonts, que no citaré atès que ja queden reflectides en el meu PLE, que hem servien per a la lectura i reflexió. El meu procés d'aprenentatge és quedava reduït a la consulta, de fet no compartia ni transformava la informació de la mateixa manera que no em relacionava amb altres persones.

El disseny del meu PLE no li fet d'una manera arbitraria, sinó que he volgut construir una piràmide horitzontal per posar en evidencia la meva connexió  amb el món virtual.












En aquest gràfic queda reflectit la meva relació amb les noves tecnologies que, com he comentat, s'ha anat ampliant a mesura que hem anat fent diferents activitats a l'aula. He obert un twitter i un blog, he utilitzat Instagram, flicker, he aprés a utilitzar diferents eines com cmaps, Google drive, Drobox, etc. La meva presencia a la xarxa s'ha fet més patent, i encara que no m'atreveixo a dir que sóc resident, sí que ha començat a haver-hi un equilibri amb la utilització d'eines.  En un principi quan se'ns va encomanar la tasca de fer el nostre PLE, vaig pensar que serie molt més reduït i m'he adonat que s'ha anat enriquint durant el màster.  Dins el meu procés d'aprenentatge s'han inclòs a part de les eines de lectura (informació) las de reflexió (llocs on escric, comento, analitzo) i relació ( connexió amb altres persones amb les quals aprenc i comparteixo informació).

Després de la realització del meu PLE  i aturar-me a pensar, la meva forma d'entendre com s'aprèn ha canviat, considero que la millor manera d'aprendre no és accedint a la informació per molt bona i fiable que sigui, sinó que la millor manera d'aprendre és fent coses i intercanviant informació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada