L'ús
de les tecnologies han facilitat i diversificat el nostre entorn
d'aprenentatge i m'atreviria a dir que l'han democratitzat. I dic
democratitzat perquè les vies de coneixement s'han expandit de la
biblioteca, no sempre a l'abast de tots, a una àmplia
xarxa de disciplines o coneixements aconseguits amb rapidesa a
partir d'una
multiplicitat de circuits,
els
quals
ens faciliten la informació i l'aprenentatge d'una manera ràpida.
Després
de fer una reflexió i crear el meu Entorn Personal d'Aprenentatge,
he pres
consciencia
que fins a
l'inici
del màster he
set
una
visitant a la xarxa. El meu procés d'aprenentatge s'havia basat en la recerca d'informació a
partir de
diferents fonts, que no citaré atès que ja queden reflectides
en
el meu PLE, que hem servien per
a la lectura i reflexió.
El meu procés d'aprenentatge és quedava reduït a la consulta, de fet no
compartia ni transformava la informació de la mateixa manera que no
em relacionava amb
altres persones.
El
disseny del meu PLE no li fet d'una manera arbitraria, sinó que he
volgut construir una piràmide horitzontal per posar en evidencia la
meva connexió amb el món virtual.
En
aquest gràfic queda reflectit la meva relació amb les noves
tecnologies que, com he comentat, s'ha anat ampliant a mesura que hem
anat fent diferents activitats a l'aula. He obert un twitter i un
blog, he utilitzat Instagram, flicker, he aprés a utilitzar
diferents eines com cmaps, Google drive, Drobox, etc. La meva presencia a la xarxa s'ha fet més patent, i encara que no
m'atreveixo a dir que sóc resident, sí que ha començat a haver-hi
un equilibri amb la utilització d'eines. En
un principi quan se'ns va encomanar la tasca de fer el nostre PLE, vaig pensar que serie molt més reduït i m'he adonat que s'ha anat
enriquint durant el màster. Dins el meu procés
d'aprenentatge s'han inclòs a part de les eines de lectura (informació) las de reflexió (llocs on escric, comento, analitzo) i
relació ( connexió amb altres persones amb les quals aprenc i
comparteixo informació).
Després
de la realització del meu PLE i aturar-me a pensar, la meva forma
d'entendre com s'aprèn ha canviat, considero que la
millor manera d'aprendre no és accedint a la informació per molt
bona i fiable que sigui, sinó que la millor manera d'aprendre és
fent coses i intercanviant informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada